Monday, October 21, 2013

Credit Card

Penggunaan Kad Kredit Menurut Perspektif Islam Dr. Zulkifli Bin Mohamad Al-Bakri Muqaddimah Pada sesetengah individu, kad kredit bukan lagi satu keinginan yang diangan-angankan tetapi sudah menjadi keperluan asas yang bukan sahaja menjadi lambang kepada suatu status bagi trend kehidupan moden malah merupakan satu kemudahan dan keselamatan. Namun begitu, penggunaan kad kredit tanpa kawalan bukan sahaja akan memberikan impak ke atas perancangan ekonomi seseorang malah dapat menjerumus individu tersebut ke arah status bankrap sekaligus mengakibatkan individu itu terhimpit dengan bebanan hutang. Pada hari ini 30 Jun bertempat di ILIM dibentangkan sebuah kertas kerja yang bertajuk: Penggunaan Kad Kredit Menurut Perspektif Islam Sejarah Kad kredit Penggunaan kad kredit ini sebenarnya bermula di Amerika Syarikat pada tahun 1915 dalam bentuk function pembeli atau shoppers plates. Syarikat pertama yang memperkenalkan kad kredit adalah Diners Club pada tahun 1950 dan kad ini diperbuat daripada plastik. Kad yang diperkenalkan oleh syarikat ini merupakan kad ahli yang mana hanya individu-individu yang menjadi ahli kepada Diners Club akan memperolehi kad ini dengan beberapa terma dan syarat.
bestessaycheap.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Setiap pemegang atau ahli kad mestilah membayar yuran ahli dan kad ini hanya boleh digunakan di tempat-tempat atau kedai-kedai tertentu yang telah membuat perjanjian dengan pihak Diners Club. Kemudian pada tahun 1958, barulah kad American Express wujud dan diikuti dengan kad-kad kredit yang lain. Kewujudan kad-kad kredit pada mulanya hanya dimiliki oleh golongan bangsawan dan berstatus kaya. Namun pada hari ini, pe nggunaannya dan kemampuan seseorang dalam me! miliki kad kredit bukan sahaja bagi mereka yang berstatus elit, tetapi golongan pertengahan juga mampu untuk memilikinya. Definisi Kad Kredit Kebolehan memperolehi barangan, perkhidmatan atau wang pada masa sekarang dengan pertukaran janji untuk membayar pada masa hadapan. Dalam bahasa Arab dipanggil...If you want to have on a full essay, order it on our website: BestEssayCheap.com

If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.